Vodniška komisija
ponedeljek, 26. februar 2018
POIŠČI

Licenčno usposabljanje VPZS v kopnih razmerah na Reški Planini 15. 5. 2015 in 17. 5. 2015
Najdi nas na Facebooku

NOVICE  

ponedeljek, 12. februar 2018 ob 16:45, ogledov: 479

11. 2. - svetovni dan številke 112

Objavil(a): Matej Ogorevc
Mineva že 21 let, odkar je leta 1991 ministrski svet Evropske unije odločil, da bo enotna evropska številka za klic v sili 112. Pozval je vse države članice, da uvedejo to enotno številko, da bi se izboljšal dostop do reševalnih služb, predvsem tujim popotnikom.

112
Danes je na telefonsko številko 112 mogoče klicati v vseh 27 državah članicah Evropske unije in v večini drugih evropskih držav, tudi na Kosovu, v Makedoniji in na posameznih območjih Rusije. Slovenija jo je uvedla med prvimi, že leta 1997.
 
Ni naključje, da je prav 11. februar izbran za mednarodni dan številke za klic v sili. Zapišite datum 11. 2., zbrišite piki in dobili boste 112 - številke si res ni težko zapomniti. Otroci si jo najlaže zapomnijo, če jih spomnimo na obraz: en nos, ena usta in dve očesi. Za vse nas pa je pomembno, da si številko dobro vtisnemo v spomin, da se je bomo, bolj ali manj pretreseni ob različnih nesrečah, lahko spomnili. Nič manj pomembno si ni niti vtisniti v spomin »5 krat K« vprašanja.

»Bistveno je, da klic traja čim manj časa. V povprečju 90 odstotkov klicev traja manj kot 70 sekund,« pojasnujejo operaterji trinajstih Regionalnih centrov za obveščanje (ReCO) po Sloveniji. Želijo pa si, da bi bili klici še krajši, saj bi lahko še bolj sprostili linije. Prav zato je pomembno, da si odgovore na vprašanja že v naprej pripravimo, saj se lahko zgodi, da v istem času več ljudi potrebuje pomoč nujne medicinske pomoči, gasilcev, gorskih, jamaraskih, potapljaških in ostalih reševalcev.

   

»5-krat K« vprašanje


Kdo kliče
kjekaj se je zgodilokomu se je zgodilo in koliko je ponesrečenih.

V gorah zaradi možnosti helikopterskega reševanja dodamo še podatek o vremenskih razmerah.
Njihovo delo je stresno že samo po sebi, zelo pa se zavedajo, da so na drugi strani linije ljudje še veliko bolj pretreseni, a kot pravijo to sodi k delu. Kar pa jih pri nekaterih izjemno moti, je njihova brezbrižnost in srčna »nekultura.« Pravijo, da so ljudje spremenili način komunikacije, ki je bolj v slogu »saj te plačujem, naredi to.« Žal se srečujejo tudi s primeri, ko nekdo zgolj prijavi nesrečo, na vprašanje, ali je kdo poškodovan, pa odvrne: »Me ne zanima, to boste že vi rešili.« Najhuje pa je to, da se po njihovih besedah enostavno ne prijavlja nesreč. Navajajo primer, na streho prevrnjenega avtomobila s tremi ukleščenimi potniki - prejeli so le dva klica, in to na cesti Ljubljana-Kočevje, »kjer veš, da se vsakih 15 sekund nekdo pripelje mimo« ogorčeno pripomnijo.

Za uspešno in hitro reševanje je najpomembnejše zbiranje podatkov, zato
 ne pozabimo na 112 in 5-krat K.

Vir:

© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2018

Iskanje med novicami

Izprazni Iskanje
Prikaži vse zapise v arhivu
ZADNJE NOVICE
Planinska zveza Slovenije
Vremenske razmere
 
Planinski izleti RTV SLO